Tátika csoport:A csoportba a Beszédvizsgáló Országos Szakértői és Rehabilitációs Bizottság javaslata alapján olyan gyerekeket fogadunk, akiknek ép intellektusuk mellett, nyelvi fejlettségük jelentősen elmarad kortársaiktól. Többnyire az alábbi beszédproblémával kerülnek hozzánk gyermekek: · Megkésett beszédfejlődés · Szenzomotoros diszfázia · Súlyosabb fokú beszédészlelési és beszédmegértési zavar · Jelentősebb mértékű tanulási zavar, veszélyeztetettség (diszlexia, diszkalkulia, diszgráfia veszélyeztetettség)
A csoport összetétele: · Maximum 12 fős kislétszámú csoport · 4 – 7 éves korosztály
Fejlesztő foglalkozások rendszere: Komplex prevenciós csoportos fejlesztés: Minden nap csoportos foglalkozás keretében komplex prevenciós csoportos fejlesztés zajlik, melyet a csoport gyógypedagógusa vezet. A munkát a csoportban dolgozó gyógypedagógiai asszisztens segíti. · A csoportos foglalkozások típusai a következők: * Anyanyelv és környezetismeret * Ábrázolás * Ének – zene * Mozgásnevelés * Számolás-mérés * Szocioemocionális-pedagógiai terápia
Iskolaelőkészítő foglalkozások: Csoportbontás keretében a nagycsoportos, iskolába készülő gyermekek számára diszlexia, diszgráfia és diszkalkulia prevenciós foglalkozásokat biztosítunk, melyet a csoport logopédusa végez. Mozgásfejlesztés (TSMT): Heti 2 alkalommal részesülnek a gyerekek mozgásterápiás fejlesztésben, Tervezett Szenzomotoros Tréningben, melyet mozgásterapeuta tervez és vezet. Logopédiai terápia: Az Országos Beszédvizsgáló által meghatározott kötelező egyéni logopédiai terápiáit a csoport logopédusa végzi. Kognitív fejlesztés: Az egyes részképességek fejlesztését a csoport gyógypedagógusa végzi egyéni foglalkozások keretében, melyet minden gyermek esetében heti kétszer biztosítunk. Zeneterápia: Heti egyszer zeneterápiás foglalkozásokon való részvételre is lehetőség nyílik, mely sokat segít a beszédritmus fejlődésének kialakulásában.
A terápiás foglakozások során minden esetben figyelembe vesszük a szakértői véleményben javasoltakat, a szülők meglátásait, a gyermekek egyéni képességszintjét, személyiségét és minden esetben a sajátosságokhoz igazítjuk a segítségnyújtás módját, eszközeit, feltételeit, anyagát. Igyekszünk a gyermekek számára minél harmonikusabb, elfogadóbb, szeretetteljes környezetet biztosítani, ahol lehetőségük van személyiségük, képességeik maximális kibontakoztatására.
Óvodán belüli rendezvények: Az évszakok váltakozásai és az egyes ünnepkörök újabb és újabb lehetőséget hívnak életre, mely keretében belső ünnepségeket, rendezvényeket szervezünk. Ezekre a legtöbb esetben a szülőket is nagy szeretettel várjuk. Külső tevékenységek: Óvodánk sok más intézménnyel szoros kapcsolatot ápol. Rendszeresen járunk színházba, szervezünk tanulmányi kirándulásokat, hogy az elsajátított ismeretek minél inkább élményszerűvé és valós megtapasztalássá válhassanak. Szülőkkel való partnerség: véleményünk szerint a gyermekek életében a legnagyobb változást akkor érhetjük el, ha pedagógus és szülő harmonikus egyensúlyt hoz létre. Folyamatosan lehetőséget biztosítunk a gyermek haladásának megvitatására, valamint hometréning keretében, irányt mutatva igyekszünk bevonni a szülői aktivitást is a fejlesztésbe, hogy együttes erővel hozhassuk létre a gyermeki személyiség sokoldalú kibontakozását. |
Tátika csoport |